PDFДрук

Будівництво залізниць та автошляхів

Історія відділення

Нині до складу відділення входить дві спеціальності, а саме:

«Будівництво, обслуговування і ремонт залізничних колій»

«Будівництво, експлуатація і ремонт автомобільних доріг та аеродромів».

З 16 серпня 1890 року веде відлік свого існування один із перших навчальних залізничних закладів держави – технічне залізничне училище, а нині Політехнічний технікум Конотопського інституту СумДУ, а отже, і найперше та найдавніше відділення, що навчало молодь професії залізничника. Сотні випускників відділення роз’їжджались у всі підприємства й організації колишнього Радянського Союзу – від Южно-Сахалінська до Мурманська. Відділення виконувало замовлення держави, направляло студентів туди, де вирувало життя, де здійснювалось будівництво залізниць. За роки існування технікум випус­тив більше 5000 кваліфікованих спеціалістів-залізничників, багато з них стали гордістю вітчизняної та світової науки.Випускник технікуму, ветеран залізничного транспорту П.Г.Калініченко   розповідав: «У цьому навчальному закладі готують якісних спеціалістів. За своїми знаннями вони прирівнюються до інженерів, відрізняються глибиною одержаних знань, майстерністю і високою технічною культурою».

Як швидко і невпинно летять роки! У 1937 році в технікумі відкривається відділення колійного господарства.
Війна… 28 серпня 1941 року технікум був евакуйований у східні райони країни, а більшість викладачів та студентів відділення пішли на фронт. Багато з них загинуло, а ті, хто вижив, набували знання, ремонтували паровози та колії, уміло керували безперебійним рухом залізничного транспорту.
Роки мирного життя. Студенти впорядковують місто, виготовляють наочне приладдя, відбудовують навчальний корпус. Справжнім святом був день 1 вересня 1947 року, коли заняття почались у відбудованому приміщенні.
На відділення прийшли висококваліфіковані викладачі, спеціалісти своєї справи, які довгий час працювали на виробництві. Це завдяки їм у 1962 році була сконструйована модель укладального крана системи Платова, яка двічі експонувалася на Виставці досягнень народного господарства СРСР. Проте на цьому творча праця студентів і викладачів не зупинилась. Укладальний кран системи ПБ-2, виготовлений спеціалістами технікуму та студентами, експонувався у США. Славну трудову сторінку в історію технікуму вписали технікумівські «сибіряки», які в 1965 році трудилися на залізничній колії Абакан – Тайшет. 110 вихованців технікуму на чолі з викладачами А.М. Воногом та М.К.Овчаренком, працюючи у важких умовах, разом з робітниками магістралі підготували до здачі в експлуатацію 60 кілометрів колії.
Дороги... Скільки їх, широких і вузьких,  далеких і близьких, привели молодих юнаків та дівчат до стін рідного технікуму.
Скільки сподівань і мрій... І як би не склалась доля людини, де  б не працював чи навчався випускник відділення, у серці назавжди, на все життя залишиться пам'ять про недаремні роки навчання однієї з найпотрібніших професій – професії залізничника. На залізниці працюють або один день, або все життя. Іншого варіанта просто не існує. Вихованців відділення ми зустрічаємо не тільки на посадах техніків-будівельників, виконробів, керівників виробництва, колійних майстрів, але й на посадах, які далеко виходять за межі спеціальності. Вони працюють керівниками в управліннях залізниць, очолюють кафедри вищих шкіл.

Нині до складу відділення входить спеціальність «Будівництво, експлуатація і ремонт автомобільних доріг та аеродромів», яка веде відлік свого існування з вересня 1967 року. Випускники відділення завжди були затребувані в організаціях народного господарства нашої держави та близького зарубіжжя.

У нових умовах господарювання потрібно підвищувати якість підготовки спеціалістів. Одним із шляхів формування контингенту стало створення в 1993 році ряду комплексів «Технікум-Вуз» з ведучими вузами транспортного будівництва та міського господарства.Так, більше ніж за 15 років цими комплексами скористалися близько 300 випускників відділення, які успішно працюють на будівельних майданчиках України та за її межами. Це комплекси з Харківською академією залізничного транспорту, з Харківською академією міського господарства, з Дніпропетровським університетом залізничного транспорту, із Сумськими державним та аграрним університетами.

«Наше відділення», «ми будуємо дороги» – з якою гордістю і повагою до майбутньої професії вимовляють ці слова студенти відділення «Будівництво залізниць та автошляхів», що зберігає і продовжує видатні здобутки й традиції навчального закладу. З 1993 року технікум входить до складу навчально-методичного комплексу з Українською державною академією залізничного транспорту в м. Харків, завдяки чому випускники технікуму продовжують навчання за обраною спеціальністю.

На відділені «Будівництво залізниць та автошляхів» працюють досвідчені висококваліфіковані педагоги:

 

  • Кутна В.Ф.
  • Тютрин С.М.
  • Павлун Д.І.
  • Словенко В.М.
  • Панченко Н.М.
  • Сикал С.А.
  • Сикал Т.С.
  • Данильченко О.В.
  • Мельниченко І.В.
  • Павленко Н.М.
  • Тарасенко Т.М.

Життя коротке, шлях до майстерності довгий. Фахівців різних галузей готує технікум у своїх стінах, але завдяки нашим спеціальностям колектив з гордістю відносить себе до залізничників та автошляховиків. Незмінною залишається мета роботи відділення – підготовка висококваліфікованих спеціалістів для залізничного транспорту та галузі будівництва, бо шляховик– це не тільки професія, це життя.

Проходження виробничої практики

Практична підготовка – це кінцевий результат всього навчального процесу. Виробничі, технологічні та переддипломні практики студенти проходять за фахом на передових підприємствах, з якими технікум має довгострокові угоди.

Спеціальність «Будівництво, обслуговування і ремонт залізничних колій»:

  • Конотопська дистанція колії ПЗЗ (Південно-Західної залізниці);
  • Хутір-Михайлівський. Дистанція колії ПЗЗ;
  • Щорська дистанція колії ПЗЗ;
  • Колійно-машинна станція 119 ПЗЗ ст. Конотоп;
  • Колійно-машинна станція 285 ПЗЗ ст. Бахмач;
  • ДП Мехколона № 41, м.Харків;
  • ДП Мехколона № 29, м.Фастів;
  • ДП Мехколона № 25, м.Ватутіно;
  • ДП Мехколона № 61, м.Роздільна;
  • КП Конотопське трамвайне управління та інші.

Спеціальність «Будівництво, експлуатація і ремонт автомобільних доріг та аеродромів»:

  • Конотопський Райавтодор;
  • ТОВ «Дорожник»;
  • Бахмацький Райавтодор;
  • Кролевецький Райавтодор;
  • Буринський Райавтодор;
  • ДБУ-50, м. Бровари;
  • БУ-813, м. Бориспіль;
  • ТОВ «Брейн Бау-Холдінг шляхбуд», м. Київ та ін.

Після проходження практики студенти завжди отримують подяки  за достатній професійний рівень та запрошуються на роботу за спеціальністю.

Випускники відділення мають можливість продовжувати навчання у вищих навчальних закладах  України ІІІ – ІV рівнів акредитації:

Вступ до цих вузів проводиться на пільгових умовах, навчання відбувається за скороченою формою.