PDFДрук

Безбар’єрність як суспільна норма. Підсумкове заняття гуртка «Будівельник»

Сьогодення вимагає істотних змін у підходах до подолання інституційних та фізичних бар’єрів, а також удосконалення професійної підготовки з цих питань фахівців (для повсюдного впровадження) шляхом закріплення стратегії універсального дизайну.

Для здобувачів освіти освітньо-професійної програми «Будівництво та експлуатація будівель і споруд», які є учасниками гуртка «Будівельник», було проведено підсумкове практичне заняття в цьому навчальному році – огляд території Класичного фахового коледжу СумДУ та планування конструктивних рішень доступності коледжу з урахуванням вимог діючих нормативних документів.

Наразі питання архітектурної доступності закладу освіти є важливою умовою створення безбар’єрного освітнього середовища, адже стосується усіх без винятку, у т. ч. осіб з особливими освітніми потребами. Рівність доступу є найважливішою умовою для розвитку інтегрованого суспільства.

Протягом року гуртківці під керівництвом Наталії ГУЦ та Світлани РУДИЦІ розглядали питання створення в коледжі UNIVERSAL DESIGN (основа для розробки чи проєктування навколишнього середовища, громадських будинків і споруд, транспортних засобів загального користування, речей, технологій, будь-яких інформаційних видань чи подачі інформації та комунікацій у такий спосіб, щоб ними могли користуватися найширші верстви населення, попри наявні в них функціональні обмеження), знайомились з основними положеннями ДБН «Інклюзивність будинків та споруд» В.2.2-40:2018, вивчали стан доступності будівель закладу освіти.

У наступному навчальному році учасники гуртка «Будівельник» будуть працювати над створенням поетапного та чіткого плану усунення бар’єрів задля покращення функціональності будівель і споруд коледжу, адже створення «безбар’єрного середовища» є суспільним благом і тісно пов’язане з соціальним та економічним розвитком країни в цілому.