PDFДрук

Інноваційні освітні практики в умовах війни

Саме такою була тема онлайн-засідання обласного методичного об’єднання викладачів-філологів ЗФПО, яке відбулося 18 квітня. Участь у цій зустрічі взяли викладачі філологічних дисциплін Класичного фахового коледжу СумДУ: Алла НЕЧАЙ, Валентина ЧЕРНУШЕНКО, Людмила ГАЦЕНКО, Тетяна ТАРАБА та Валентина БАТУРИНА.

У привітальному слові голова методоб’єднання Антоніна ДУДЧЕНКО зазначила, що в умовах повномасштабної війни, за безпосередньої близькості до кордонів з державою-терористом на викладачів української мови та літератури покладено велику відповідальність за формування національної самосвідомості здобувачів освіти, їх мовної стійкості та мовленнєвої культури.

Відкрила засідання Олена СЕМЕНОГ, професор Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка, презентувавши своє бачення різних аспектів мовнокомунікативної культури педагога. Спікерка зазначила, що в умовах дії воєнного стану немає і не може бути дрібниць: занурення в глибини питомої української етимології може слугувати потужним засобом формування національної гідності здобувачів освіти. Пані Олена наголосила, що Сумщина є форпостом – не тільки укріпленим прикордонним районом, але й міцною духовною освітянською фортецею.

Відзначимо й саму інноваційність побудови засідання: з питань, що розглядалися, своє бачення викладали як гості з інших областей, так і викладачі ЗФПО Сумщини.

Так, про актуальні питання формування ключових компетентностей мовної особистості здобувачів освіти розкрила у своїй доповіді Світлана ПОДОЛЮК, канд. філол. наук, голова ОМО викладачів філологічних дисциплін ЗФПО Волинської області. Пані Світлана висловила підтримку викладачам Сумської області, які працюють під звук сирен та пострілів, вибухів. Доповідачка акцентувала, що всі зусилля філологів спрямовані на формування патріотизму, духовних цінностей та їх утвердження.

Долучилася до розкриття питання щодо формування ключових компетентностей мовної особистості Людмила ЄРОХОВА, викладач Шосткинського фахового коледжу, яка презентувала власні методичні знахідки з обговорюваної проблеми.

Професійній творчості викладача-словесника в інноваційних вимірах була присвячена доповідь Вікторії ГАЙВАН, викладача Конотопського фахового медичного коледжу, яка зупинилася на особистих методичних знахідках, які ефективно використовує в умовах змішаного навчання.

Про використання ефективних інноваційних методів та технологій для цікавого навчання студентів під час занять та в позаурочній діяльності докладно розповіла викладач Чернівецького фахового коледжу технологій та дизайну, голова ОМО викладачів української мови ЗФПО Чернівецької області Марина ЮЗЕФОВИЧ. Учасники засідання разом з пані Мариною здійснили віртуальний квест пам’ятними місцями Чернівців, де в різні роки перебували чи тривалий час мешкали представники «театру корифеїв», Леся Українка, В. Стефаник, О. Кобилянська, Ю. Федькович та ін.

Ольга КАЛЮЖНА, викладач Сумського фахового коледжу СНАУ, презентувала родзинки власного педагогічного досвіду з цього питання, закцентувавшись на роботі з обдарованими здобувачами освіти, створенні ситуацій успіху для піднесення мотивації до творчого пошуку; на включенні самого педагога в творчий пошук та систематизацію його результатів.

Лариса ПЕРЕВОЗНИК, викладач Лебединського педагогічного фахового коледжу імені А. С. Макаренка, ґрунтовно зупинилася на різноманітних дистанційних платформах, їхніх перевагах та недоліках, популярності серед здобувачів освіти та педагогів.

Щиро вдячні колегам за змістовні, інноваційні, патріотичні, людинознавчі доповіді, за підтримку. Духом єднання, зацікавленості, бажання навчатися задля провадження якісного освітнього процесу, взаємопідтримкою та вірою в Перемогу було пронизане засідання, а пані Антоніна ДУДЧЕНКО транслювала оптимізм та натхнення.

Разом переможемо!