PDFДрук

Гостьова лекція як інструмент підвищення якості підготовки майбутніх фахівців залізничного транспорту

06 лютого 2024 р. у межах вивчення предмета «Технологія будівельного виробництва» для здобувачів освіти Класичного фахового коледжу 141, 142, 143 груп спеціальності 192 Будівництво та цивільна інженерія (освітньо-професійна програма «Будівництво, обслуговування і ремонт залізничних колій») було проведено гостьову лекцію на тему «Особливості влаштування паль. Організація пальових робіт», організовану відділенням транспортного будівництва (модератор – викладач коледжу Тетяна СИКАЛ). Спікер – інженер виробничого відділу ТОВ «Київська мостобудівельна компанія» Сергій СИКАЛ.

Як відомо, палі у фундаментах застосовують здавна. Спочатку їх використовували для ущільнення ґрунтів із метою підвищення несучої здатності основ, потім – як несучі елементи, що передають навантаження від плити фундаментів на ґрунт.

Під час зустрічі здобувачі освіти дізналися, за якими ознаками можна класифікувати палі, ознайомилися з їхніми способами занурення та виготовлення. Особливу увагу студентів лектор звернув на улаштування паль у проєктному положенні. Зокрема, було розглянуто питання улаштування буронабивних паль різними методами із використанням прохідного шнека, під захистом обсадних труб, методом подвійного обертання робочих елементів.

Фахівець також додав, що до початку основних пальових робіт на будівельному майданчику обов’язково виконують ряд підготовчих процесів: очищення, планування й огородження території із забезпеченням водовідводу, розроблення котловану, геодезичну розбивку, влаштування складських місць, підготовку до роботи машин та обладнання.

Особливо він наголосив на вимогах до техніки безпеки при пальових роботах і документального оформлення.

Дякуємо Сергію Анатолійовичу за високий теоретико-практичний рівень проведення гостьової лекції та професіоналізм. Сподіваємося на подальшу співпрацю.

Такі заняття є вкрай важливими для здобувачів освіти, адже сприяють більш глибокому та змістовному засвоєнню теоретичного матеріалу, спонукають до активної розумової діяльності, викликають інтерес до практичної діяльності та дають змогу дізнатися про сучасні та перспективні напрямки роботи майбутнього фаху.