PDFДрук

Створення інклюзивного предметно-просторового середовища – ключ до реалізації повноцінного життя суспільства: засідання наукового гуртка «Сучасні технології будівництва»

Проєктування інклюзивного простору – створення єдиного предметно-просторового середовища для безперешкодного й комфортного співіснування всіх членів суспільства. Основою концепції інклюзивного предметно-просторового середовища є принципи архітектурної доступності та основні підходи ергономіки.

26 лютого члени наукового гуртка «Сучасні технології будівництва», зокрема здобувачі освіти спеціальності 192 Будівництво та цивільна інженерія (освітньо-професійна програма «Будівництво та експлуатація будівель і споруд»), разом із викладачами (Юлія САХНЮК, Наталія ГУЦ, Анатолій РЯБИК) провели чергове засідання. Цього разу тема зустрічі була присвячена основам проєктування інклюзивного предметно-просторового середовища (світовий досвід).

Здобувачі освіти розглянули логіко-методологічні принципи універсального (інклюзивного) дизайну в інтегральному формуванні інноваційного соціального середовища, адаптованого до багатьох сфер життєдіяльності людини та вимог різних суспільних категорій і вікових груп населення, а також осіб, які мають обмеження за станом здоров’я.

Гуртківці дискутували щодо прийнятності для нашої державної будівельної політики інноваційних концепцій різних країн, що враховують соціальні, функціональні, економічні, екологічні та естетичні аспекти здійснення проєктних рішень доступного простору.

Також студенти наводили приклади обладнання для людей з обмеженими фізичними можливостями, візуального та тактильного сприйняття поліхромії та геометричної форми предметів.

Викладачі запропонували гуртківцям цікаві теми для досліджень, наприклад, розробка та обґрунтування власної схематичної (концептуальної) проєктної пропозиції з формування гуманного, безпечного та комфортного середовища життєдіяльності людини, що має особливі потреби; використання новітніх технологій у створенні інклюзивного середовища та ін.

Тема засідання є актуальною, адже майбутнім фахівцям будівельної справи необхідно мати знання щодо історії виникнення універсального дизайну та володіти компетентностями у визначенні особливостей об’єктів на основі передпроєктного аналізу для подальшого виконання проєктної пропозиції відповідно до вимог людей з обмеженням здоров’я різного виду.

Варто додати, що на засіданні обговорювали не лише архітектурні аспекти, але й соціальний вплив інклюзивного середовища на спільноту та індивідуальний розвиток. Гуртківці дійшли висновку, що створення інклюзивного предметно-просторового середовища – це ключ до реалізації повноцінного життя для кожного.