PDFДрук

Новітні технології поточного ремонту автомобільних доріг: чергове засідання наукового гуртка «Автомагістраль»

28 лютого 2024 р. у Класичному фаховому коледжі СумДУ відбулося чергове засідання наукового гуртка «Автомагістраль» на тему «Новітні технології поточного ремонту автомобільних доріг». Активними учасниками зустрічі були здобувачі освіти спеціальності 192 Будівництво та цивільна інженерія (освітньо-професійна програма «Будівництво, експлуатація і ремонт автомобільних доріг та аеродромів). Доповідачі – Тетяна ТАРАСЕНКО (гарант освітньої програми) та Владислав ТЕТЕРА (здобувач третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти Харківського національного автомобільно-дорожнього університету).

Тетяна ТАРАСЕНКО ознайомила гуртківців із видами найпопулярніших заходів щодо поточного ремонту дорожніх одягів та земляного полотна; окреслила струмене-ін’єкційну технологію як ефективну та як таку, що забезпечує можливість економити час та не перекривати дорожній рух, але за умови повного дотримання технології. Викладач зауважила, що під час ремонту таким способом, на жаль, переважно не виконують всіх операцій технології, зокрема: при чергуванні дрібного щебеню і бітуму порушується пропорція, що викликає швидке розкришування ділянки; після повного завершення заповнення вибоїни не прибирають залишки щебеню з покриття, що вимагає тимчасового зниження швидкості руху водіїв, так як є небезпека вильоту камінця з-під коліс.

На засіданні здобувачі освіти разом із Владиславом ТЕТЕРОЮ мали змогу ознайомитися з результатами Національної програми президента України «Велике будівництво» (Дніпропетровщина). За 2021 р. було побудовано і відремонтовано 5098 км доріг державного значення, що складає 11 % всієї мережі доріг. Усього за 2021–2022 рр. було відновлено 38 % основної мережі доріг, що складає 9154 км доріг. По Україні виконано 85,3 % середнього і поточного ремонту автодоріг. У Дніпропетровській області було заплановано відремонтувати 387 км доріг, а в результаті – 460 км. За 2020 р. було збудовано і відремонтовано 213 штучних споруд, а в 2021 р. – 250. Укладено 259,3 км нового дорожнього покриття на дорозі Єдності М-30 Стрий-Ізварине.

Також учасники гуртка «Автомагістраль» ознайомились із новітніми технологіями, зокрема: холодного ресайклінгу, віброрезонансного руйнування, улаштування ЩМА з використанням перевантажувача. Завдяки покращенню технологій дороги стають безпечнішими, енергоефективнішими та краще спланованими.

Розгляд таких питань викликав інтерес у здобувачів освіти, які зазначили, що тепер, маючи розуміння сутності вищевказаних операцій та технологій, вони зможуть побачити результати всіх цих процесів на вулиці. Тож навесні плануємо зробити екскурсію щодо поточного і ямкового видів ремонту в нашому місті. Долучайтеся!